torsdag 22. oktober 2009

Høsteferie og gardkjerring = VEKTØKNING!!!!

Først var det korNM i Trondheim. Vi ble kjempe fornøyd med 6 plass av 14 kor. Sangene kan de som ønsker det høre her: I skovens dype ro og Kjærinnga ho var baillfeitlaus
Selvfølgelig ble det mye god drikke og god mat hele helga. I tilegg fikk jeg høre MYE VAKKER KORSANG:)
Vel hjemme startet vi rett på høstferien og da er det slaktetid her i Nerklubben. Hadde bestemt meg på forhånd å ta en ukes pause fra grete roede opplegget når det gjelder mat. Og mat ble det! : Tirsdag malte jeg opp lamme/saukjøtt til 40 kg kjøttdeig. Det ble til lasagn, spagghetti rett og underlag til hjertepizza i løpet av uka. Senere uka ble det deilig blodpannekake med masse flesk og sirup. Absolutt ikke slankekost................

Av lammelever laget jeg 5 kg leverpostei. Den er stor favoritt her i heimen :)
I tillegg ble det både fårikål og lammelår i løpet av uka.
Og med huset fult av gode venner og slektninger ble det igjen god drikke, kaker og annet fra godterimenyen...
10 dager med slik kost gjorde utslag på 3 kg opp, ikke overrasket, ikke lei meg og ikke dårlig samvittighet. Nå etter snart en uke med normale rutiner er neste alle pålagte kiloer forsvunnet.
Det gjør at jeg nå har lært at en par ganger i året kan man ha fest hvis man da stopper i rett i tid og klarer å snu tilbake til de gode vaner:):)
Neste fest er juleuka- gleder meg til pinnekjøtt, fenalår, julekaker, juleøl. Men før den tid koser jeg meg med alt det andre som gjør kroppen min godt og kiloene går nedover noen kiloer til før kirkeklokken ringer julehøytiden inn:):)

2 kommentarer:

  1. Det er jo nettopp slik det "nye" livet skal være. Man skal lære seg og takle utfordringene - ikke og unngå dem, for da blir det en håpløs tilværelse. Synes det virker som om du har stål-kontroll! Du er flink. Jeg er helt ny blogger selv, men skal innrømme at jeg har fulgt med deg en stund. Har du helt sluttet med strikking?? Jeg fdriver også å slanker meg om dagen, og jeg synes strikking er den beste avledningsmanøver i forhold til snavling. Da er jo fingrene opptatt :-) Og så er det så gøy å drømme om å bli fin i nye strikkeplagg. Lykke til videre!!

    SvarSlett
  2. Noe skal en vel unne seg! ?Bare saa lenge det ikke blir en vane,men jeg synes det ser ut til at du har god kontroll. Gratulerer med vel overstaatt hoestferie med ikke saa galt resultat! lykke til i vedere maaneder!

    SvarSlett