lørdag 2. juli 2011

Gode snacks valg til lørdagskvelden

 Kjøp friske asparges, kok opp vann og trekk de raskt opp mellom 1-2.min.
Snurr spekeskinke rundt.
 Det smaker himmelsk, og en asparges med skinke er kun 13 kcal!!
 I tilegg skjær opp små firkanter av vannmelon og fest fetaost med en kanapestikke.
Jeg brukte mellom 10 - 15 gram melon biter og max 5 gram fetaost.
En slik bit er ca17 kcal
Dette er en bitteliten bolle med potetgull :
50 gram = 262 kalorier.
For dette får du 10 asparges biter og 8 vannmelonbiter.
Du blir mett , det varer mye lenger og det er så absolutt mye sunnere:)
Ha en deilig gourme lørdagskveld!

1 kommentar:

  1. Takk for gode tips :) Jeg er selv student og spiser en del usunne snacks. Når jeg skal sitte inne og lese spiser jeg ofte potetgull, kjeks og sjokolade, har lenge tenkt på å kjøpe noe sunt og godt, men det er ikke alltid like enkelt å vite hva man kan lage eller kjøpe. Spiser en del frukt, men man blir lei av det i lengeden..

    SvarSlett