lørdag 7. mars 2009

Gode rundstykker

Nå når jeg skal gå på Grete Roede kurs et år har jeg som mål å prøve ut minst en oppskrift i uken fra kursbøkene, kokebøker laget av Grete eller Jeanette Roede, eller oppskrifter som ligger på vektklubbens nettsteder. Det har jeg også gjort det tidligere med stort hell i familien. Noen har faktisk blitt fast innslag i familiens kosthold, f.eks skinkesnurrer og gulrotkaken:)
I helgen har vi 3 ekstra på besøk. Ungdommer fra konservatoriet som skal være instruktører for skolekorpsets seminar i helgen. Hva serverer vi på fredagskvelden når de kommer, jo suppe med ferske rundstykker. Jeg prøvde ut oppskriften Frokostrundstykker med kruskakli, du finner oppskriften her.
Jeg laget dobbel porsjon, fikk ca 30 stykker. De var kjempe gode, både små og store ga fornøyde tilbakemeldinger. Frokostrundstykkene gir pr 100gr: 140 kcal, og det er jo det ca det samme som 60 gram brødskive:)

3 kommentarer:

  1. Hei på deg!

    Så deilige de så ut! Smart å legge klærene i esker. Ekstra motiverende når du når delmålene dine! Stå på - jeg heier på deg!

    Korsa

    SvarSlett
  2. Hei Korsa:) Takk for hyggelig tilbakemelding. Heier på deg også:)

    SvarSlett
  3. Mmmmm det så godt ut :) Dette må jeg prøve en gang. Håper alt går bra med deg og ønsker deg en riktig god helg :)

    SvarSlett